Verwater is een van oorsprong Rotterdams familiebedrijf met een rijke geschiedenis en onderscheidt zich door haar technische expertise en brede dienstverlening op het gebied van tankbouw en tankonderhoud. Deze kernkwaliteiten hebben Verwater tot een belangrijke speler gemaakt in het ARA-gebied (Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen), de grootste petrochemische hub van Europa met een geschatte opslagcapaciteit van 40 miljoen kubieke meter. Het is een wereldwijde aannemer voor industriële en petrochemische installaties, gespecialiseerd in tankonderhoud en tankbouw. Maar ook het vijzelen van tanks, civiele werken, leidingwerken, turnarounds en schilderwerken, E&I, E&A, panelenbouw en engineering. Op dit moment zijn er wereldwijd ongeveer 1200 medewerkers actief voor Verwater, die samen een jaaromzet van circa € 200 mln. genereren.
Doelstelling
Projecten maken een steeds significanter deel uit van de omzet en kunnen nu ook groter worden in omvang (15 á 20 miljoen). De afdeling Inkoop is een transitie aan het doormaken naar de volgende fase. Hierbij is focus en aandacht nodig voor de mens (houding en gedrag) maar ook het proces (wie draagt welke verantwoordelijkheid).
De functie
De nieuwe Inkoop Manager zal als meewerkend voorman of -vrouw deze transitie begeleiden. Hij of zij is een echte verbinder, kan goed luisteren en communiceert gemakkelijk. Binnen Verwater is het vakinhoudelijke niveau uitstekend, maar op het gebied van samenwerking is er ruimte voor verbetering.
Wij zoeken een manager die makkelijk tussen de verschillende niveau’s kan schakelen en vanuit inhoudelijke kwaliteit het inkoopteam duideijk stappen gaat laten maken. De kwaliteit van het inkoopproces moet omhoog en de samenwerking met Sales en Engineering collega’s binnen Verwater heeft ook aandacht nodig. Er heerst bij Verwater een can-do mentaliteit en een cultuur om elkaar direct aan te durven spreken. Daarnaast worden successen echt gevierd en is er een sterke mate van informele verbondenheid.
Het profiel
• hbo/academische opleiding in inkoop, supply chain management, bedrijfskunde of een gerelateerd vakgebied, CIPS of NEVI 2 zijn een pre;
• minimaal acht jaar leidinggevende inkoop ervaring in een technische projecten omgeving;
• ervaring met het ontwikkelen en implementeren van strategieën binnen een inkoopafdeling;
• goede communicatieve vaardigheden en het vermogen om stakeholders op verschillende niveaus te betrekken;
• stevige juridische- en contractuele kennis en ervaring, bij voorkeur aangevuld met specifieke kennis op het gebied van inleen van personeel;
• uitstekend in staat om langdurige en productieve relaties met leveranciers en onderaannemers te onderhouden en uit te bouwen;
• goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
• standplaats Rotterdam, met bereidheid om regelmatig andere kantoren en projectlocaties te bezoeken.
Er zullen verschillende gespreksrondes zijn met gesprekspartners bij Lodiers & Partners (week 9 en 10) en bij onze opdrachtgever. Een persoonlijkheidsvragenlijst (Lumina) maakt onderdeel uit van deze procedure.
Contact
Voor meer informatie of je sollicitatie kun je contact opnemen met Frank Helmes via helmes@lodiersenpartners.nl of via 06 – 47 03 55 94.
Hoofdstraat 252, 3972 LK Driebergen-Rijsenburg
+31 (0)343 44 48 68 | contact@lodiersenpartners.nl