De FMCG sector is een dynamische branche met een grote aantrekkingskracht voor mensen. Het is een markt met een verscheidenheid aan producten die we dagelijks gebruiken en een grote zichtbaarheid voor consumenten. Het gaat om merk en beleving en daar hebben we allemaal wel een idee of gevoel bij.
Continu anticiperen in een markt met een sterk bewegend afzetkanaal en een sterke merkbeleving. Digitalisering, hoge omloopsnelheid, globalisering en margedruk zijn enkele kenmerken die continu spelen in deze sector. Het belang van een gedegen omnichannel-strategie neemt toe. Dit alles vraagt om bedrijven, en dus mensen, die in staat zijn zich snel aan te passen en in te spelen op continu veranderende behoeften van de consument. Inzicht in nieuwe trends met focus op zowel lange als korte termijn en slagvaardig handelen zijn daarbij noodzakelijk.
De aantrekkingskracht van het consumentenproduct is ook direct het gevaar voor het werven van nieuwe medewerkers in deze sector. Want een goede consument maakt nog geen goede kapitein.
Hoofdstraat 252, 3972 LK Driebergen-Rijsenburg
+31 (0)343 44 48 68 | contact@lodiersenpartners.nl