Open posities
Avantes-building

Vervuld
Manager HR (24-32 uur)
Avantes

14-03-2023 - Avantes | APELDOORN | Manager HR (24-32 uur) |

Onze opdrachtgever Avantes, onderdeel van de Nynomic Group in Duitsland, is 29 jaar geleden gestart in de spectrometrie. Sindsdien uitgegroeid tot een toonaangevende wereldspeler in zowel de ontwikkeling als de productie van state of the art spectroscopie instrumenten en -systemen, alsmede de ontwikkeling van klantgedefinieerde spectrometerconfiguraties. Inmiddels werken ongeveer 85 medewerkers op de hoofdvestiging in Apeldoorn, waar ook de productie en ontwikkeling is gevestigd. Tevens zijn er vestigingen in China en de Verenigde Staten. Daarnaast werkt Avantes met een uitgebreid verkoopnetwerk van 32 distributeurs.
Avantes focust zich op productinnovatie en continue verbetering- en implementatie van nieuwe technologieën waarbij de generieke modulaire oplossingen worden gecreëerd voor gebieden van Clean Tech, Green Tech en Life Science. Spectroscopie wordt gebruikt in tal van markten en industrieën, voorbeelden hiervan zijn: (bio)medical, semiconductor, agri & food, environmental & solar en chemistry.


Functie
Avantes is actief in een zeer technische en internationale markt. Dit stelt hoge eisen aan de eigen organisatie, die continue in beweging is en ambitieuze groeidoelstellingen heeft. Alles is erop gericht om steeds te verbeteren, zowel het productaanbod, de klantenportefeuille, de medewerkers, de leveranciers en uiteraard ook de marktpositie. Vanuit HR lever je een belangrijke bijdrage op zowel strategisch als tactisch/operationeel niveau aan de verbeteringsprocessen richting een ondernemende cultuur. Je gaat de organisatie bijstaan deze ambitieuze doelstellingen te realiseren, waarbij je oog en gevoel houdt voor de bestaande cultuur en mogelijke terughoudendheid voor verandering. 

Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en professionaliseren van HR-processen en instrumenten gericht op verdere ontwikkeling van medewerkers en organisatie. Het doel is enerzijds het ondersteunen van leidinggevenden en creëren van kundige teams en tevreden werknemers door een kwalitatieve en persoonlijke aanpak, anderzijds het nastreven van de organisatiedoelen met betrekking tot het personeelsbeleid op lange en korte termijn. 

Je bent ‘zichtbaar’ binnen de organisatie en biedt toegevoegde waarde richting organisatie en management. Je signaleert en rapporteert knelpunten, tekorten en problemen op het gebied van HRM en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan leidinggevenden en het managementteam. Uiteraard zet je deze adviezen proactief en pragmatisch om, in concrete acties en veranderingen. Het managementteam beschouwt de invulling van de HR-activiteiten als een belangrijk speerpunt in het toekomstige succes van de onderneming. 

Profiel

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in de richting van HR en/of Bedrijfskunde met minimaal 8 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in een technische/high tech omgeving;
  • je hebt ruime ervaring in het zelfstandig implementeren van HR-instrumenten en -projecten; 
  • je beschikt over uitstekende adviesvaardigheden in een groeiende en veranderende omgeving; 
  • je hebt ruime ervaring op het gebied van coachen en ontwikkeling van werknemers; 
  • je bent enerzijds in staat om HR-beleid te maken en de strategische koers in beeld te houden, anderzijds ben je pragmatisch en vind je het leuk om met de voeten in de klei te staan;
  • je bent in staat om vertrouwen te wekken binnen de organisatie en je team. Niet alleen door kennis, maar zeker ook door je authenticiteit;
  • je communiceert helder en duidelijk, en weet te overtuigen door daadkracht en beloftes waar te maken; 
  • je bent hands-on, inspirerend en vernieuwend;
  • je beschikt over de juiste mix van visie, empathie, organisatiesensitiviteit en urgentiebesef;
  • je hebt een sterke, overtuigende persoonlijkheid, gericht op samenwerking en verbinding en weet standvastigheid en flexibiliteit goed in balans te brengen;
  • je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engels taal, Duits is een pré;
  • je bent 24 tot 32 uur per week beschikbaar met Apeldoorn als standplaats.



Lodiers & Partners verzorgt de selectieprocedure. Voor meer informatie of uw sollicitatie kunt u contact opnemen met Ivonne Kramer via 06-23985362 of kramer@lodiersenpartners.nl.
 

Lodiers-en-partners-personeel-ivonne-kramer
Interesse of vragen? U kunt contact opnemen met Ivonne Kramer via e-mail of telefoon.

Hoofdstraat 252, 3972 LK Driebergen-Rijsenburg
+31 (0)343 44 48 68 | contact@lodiersenpartners.nl

linkedin Ontwikkelingen volgen?
© 2024 Lodiers & Partners Privacy Policy Algemene Voorwaarden