Open posities
2021-04-29 11_27_45-Zorgen Sittard Hof van Serviam Vakman Bouwplaats september 2019 (1) (klein)

Vervuld - Manager Logistiek
Van Wijnen Materieel

28-04-2021 - Van Wijnen Materieel B.V. | Dordrecht | Manager Logistiek |

Van Wijnen Materieel B.V. is een zelfstandige entiteit binnen de Van Wijnen Groep en verzorgt het materieel voor geheel Nederland. Dit gaat in goede samenwerking met de collega’s op de bouw. Van Wijnen Materieel bestaat uit een hechte club mensen werkend vanuit de drie vestigingen in Dordrecht, Deventer en Gorredijk. Als gevolg van een organisatiewijziging en ter uitbreiding van het team van Van Wijnen Materieel zijn zij op zoek naar een gedreven en verbindende Manager Logistiek die de organisatie naar een hoger niveau kan brengen, zowel op mens als proces niveau, en veranderingen kan initiëren en doorvoeren. Het betreft een nieuwe functie binnen de organisatie.

De Functie

‍In de rol van Manager Logistiek geef je onder andere advies aan klanten en collega’s over de logistiek rondom en op de bouwplaats. Je ontwikkelt en onderhoudt goede relaties, bent betrokken bij vraagstukken waar klanten voor staan en voelt je verantwoordelijk voor het geven van optimale service. Dankzij jouw deskundigheid en ervaring ben je in staat een goede samenwerking op te bouwen met interne stakeholders en een hoge klanttevredenheid te realiseren. Hierdoor kunnen de klanten altijd rekenen op betrouwbare producten en service.

Je stelt zelfstandig logistieke uitvoeringsplannen op, onderhoudt nauwe contacten met de klant, andere logistieke ketenpartners en stuurt eventuele onderaannemers aan. Je hebt affiniteit met bouwplaats inrichting (BPI) en bent medeverantwoordelijk voor de projectresultaten en projectdoelstellingen, zowel operationeel als financieel.

Als Manager Logistiek draag je zorg voor het verder professionaliseren en optimaliseren van de organisatie. Je bent verantwoordelijk voor de disciplines Orderpicking, In/Out Inspectie, Keuring, Reparatie & Onderhoud en Transport. In de dagelijkse praktijk ben jij verantwoordelijk om samen met de Bedrijfsleider zorg te dragen voor bouw gerelateerde klant oplossingen waar kennis en bouwmaterieel samenkomen. Tijdens de uitvoering van een aantal projecten van zowel de bouwplaats inrichting als logistiek, houd jij de vinger aan de pols en stuur je daar waar nodig op tijd bij. Je signaleert kansen in de markt en denkt mee over de propositie van de activiteiten van de organisatie op het gebied van logistiek.

Deze logistieke opgave voor de juiste, tijdige en efficiënt ingerichte levering van het materieel en of de daarbij behorende uitvoering van de bouwplaats inrichting ligt van het begin tot het eind binnen jouw verantwoordelijkheid. Thema’s als Veiligheid, CO2 reductie en stikstof problematiek staan binnen Van Wijnen hoog op de agenda. Je hebt hier een duidelijke visie op en vanuit ervaring en kennis formuleer je een helder beleid om de ambitieuze doelstellingen te realiseren en hiervoor ook draagvlak te creëren binnen de gehele organisatie. Je bent hierbij in staat om proces overschrijdend te denken en als persoon ben je zowel conceptueel als praktisch ingesteld.

Het Profiel

  • HBO of WO werk- en denkniveau. Bij voorkeur met een logistieke of bouwkundige opleidingsachtergrond;

  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie binnen de materieel- of logistieke sector;

  • Ruime ervaring met leidinggeven en logistieke planning;

  • Ervaring in het initiëren en implementeren van verandertrajecten, je bent een echte procesverbeteraar;

  • Je bent bedreven met ERP systemen, Van Wijnen gebruikt Navision;

  • Je hebt ervaring met projectmatig werk waarbij je zowel de klant als het proces centraal stelt;

  • Strategische denkstijl in combinatie met een pragmatische inslag en aantoonbare ervaring in het verbeteren van processen en het laten groeien van organisaties;

  • Focus op verdere professionalisering van medewerkers en in staat om daadwerkelijk een verandering in gang te zetten en te borgen;

  • Jouw leiderschapsstijl is coachend en verbindend, je bent menselijk, zichtbaar en werkt graag samen met anderen om zaken te bereiken;

  • Daadkrachtige en pragmatische manager met natuurlijk overwicht waar anderen graag mee-en voor werken en die mensen aanspreekt en zaken regelt;

  • Je toont oprechte interesse en weet de mensen mee te nemen om samen de doelen te behalen;

  • Iemand die zich thuis voelt in een zeer dynamische no nonsens omgeving en echt tussen de mensen kan staan;

  • Je hebt organisatorische souplesse en bent in staat anderen te stimuleren, inspireren en te motiveren;

  • Sterke communicatieve vaardigheden. In staat om op alle niveaus contacten te leggen en samen te werken waarbij je op diverse niveaus stakeholders aan elkaar weet te verbinden.

2021-04-29 11_25_32-Werken Hendrik Ido Ambacht Van Wijnen collega's Bouwplaats (1) (klein)
2021-04-29 11_24_48-Leren Eindhoven Augustinianum Nieuwbouw School Bouwplaats (7) (klein)
2021-04-29 11_26_30-Wonen Amsterdam Kwintijn Nieuwbouw Appartementen Binnenstedelijk Projectontwikke (klein)
Lodiers-en-parnters-personeel-helen-schults
Interesse of vragen? U kunt contact opnemen met Helen Schults via e-mail of telefoon.

Hoofdstraat 252, 3972 LK Driebergen-Rijsenburg
+31 (0)343 44 48 68 | contact@lodiersenpartners.nl

linkedin Ontwikkelingen volgen?
© 2024 Lodiers & Partners Privacy Policy Algemene Voorwaarden