KOMA in Roermond is producent van koel- en vriesinstallaties voor (met name) bakkerijen en heeft inmiddels een prominente marktpositie. Met circa 200 medewerkers biedt KOMA duurzame klimaatoplossingen voor klanten in meer dan 100 landen. Elk van deze klanten vertrouwt op de expertise en passie van KOMA om hen te helpen op het hoogst mogelijke niveau te presteren. KOMA heeft naast het hoofdkantoor in Roermond ook vestigingen in Frankrijk, Italië, Spanje en Japan. KOMA heeft haar eigen onderdelenfabricage (met name plaatwerk en isolatiepanelen) en levert zowel standaardproducten als complete projecten. Hiermee heeft de organisatie zich tot een sterk merk ontwikkeld en een solide marktpositie verkregen.
Doelstelling
Als Manager Service ben je verantwoordelijk voor de geleverde service richting de klanten. Het doel is om de afdeling als goed geoliede machine en kennisbedrijf te laten functioneren. Daarnaast weet je kansen te signaleren en te benutten om de service afdeling niet alleen kwalitatief te versterken, maar ook commercieel te laten groeien.
De functie
Als Manager Service draag je zorg voor het professionaliseren en optimaliseren van de serviceafdeling. Vanuit jouw ervaring en kennis formuleer je een helder beleid om de ambitieuze doelstellingen (kwantitatief en kwalitatief) te realiseren en hiervoor ook draagvlak te creëren binnen de gehele organisatie. Je bent de drijvende kracht en ruggengraat van de serviceafdeling van KOMA! In deze sleutelpositie werk je nauw samen met de klant en de interne organisatie en ben je naast budget- en omzetverantwoordelijke ook verantwoordelijk voor kwaliteit, marge en klanttevredenheid. Als Manager Service beschik je, naast een goede technische achtergrond, over ondernemerschap en commercieel inzicht. Je signaleert kansen en weet deze ook door te voeren.
Het profiel
• afgeronde technische hbo/wo opleiding;
• minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie binnen een technische of productie omgeving;
• ervaring binnen projectenomgeving;
• enthousiaste leidinggevende;
• communicatief sterk;
• kennis van Nederlandse en Duitse taal;
• bereid te reizen (veelal naar Duitsland).
Procedure
Er zullen verschillende gespreksrondes zijn met gesprekspartners bij Lodiers & Partners en bij onze opdrachtgever. Een persoonlijkheidsvragenlijst (Lumina) maakt onderdeel uit van deze procedure.
Contact
Voor meer informatie of jouw sollicitatie kun je contact opnemen met Margreet van Haasteren via 0623905891 of vanhaasteren@lodiersenpartners.nl.