Onze opdrachtgever mateco is 55 jaar geleden gestart in de haven van Rotterdam en inmiddels uitgegroeid tot een internationaal opererende organisatie met ruim 5.500 medewerkers. Het bedrijf is een toonaangevende aanbieder van (auto)hoogwerkers, verreikers, heftrucks, aluminium steigers en minikranen voor de verhuurmarkt. mateco kent zowel een landelijk als lokaal karakter, beschikt over acht vestigingen in Nederland en heeft haar hoofdkantoor in Rotterdam. Op dit moment heeft mateco in Nederland zo’n 215 medewerkers in vaste dienst, exclusief een flexibele schil.
Met een complete en moderne verhuurvloot van ruim 4.500 machines in verschillende afmetingen en uitvoeringen bedient mateco een breed scala aan klanten, waaronder aannemers, industriële bedrijven, evenementenorganisatoren en particulieren.
De organisatie heeft een no-nonsense, informele en ambitieuze cultuur en kenmerkt zich als specialist in de markt, met een focus op kwaliteit, flexibiliteit, klanttevredenheid en veiligheid.
Doelstelling
Als Manager Technical Operations ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van het technische beleid om de beschikbaarheid, betrouwbaarheid en efficiëntie van de kapitaalgoederen te waarborgen. Dat bereik je door:
De functie
Je maakt deel uit van het Managementteam en rapporteert rechtstreeks aan de Managing Director. Je stuurt een team aan van zo’n 75 collega’s, verspreid over diverse vestigingen, waaronder twee direct reports. Je standplaats is Rotterdam en gemiddeld bezoek je eens per maand een van de vestigingen.
De verhuurmarkt waarin mateco actief is, kenmerkt zich door een hoge mate van dynamiek, met klanten die flexibiliteit, snelle beschikbaarheid en betrouwbaarheid van machines verwachten. Je leidt verbeteringstrajecten, zet een duidelijke structuur neer en implementeert werkwijzen die zorgen voor een gestroomlijnde operatie. Je optimaliseert onderhoudsprocessen door KPI’s op te stellen en kostenstromen inzichtelijk te maken. Daarbij werk je nauw samen met de regiomanagers, met wie je op regelmatige basis overleg voert.
Als leider creëer je een cultuur van samenwerking, groei en eigenaarschap binnen de technische teams. Je combineert een analytische en mensgerichte aanpak om de technische operaties toekomstbestendig te maken en de bedrijfsdoelen te realiseren. Je vervult een voortrekkersrol en bent een zichtbaar en toegankelijk persoon die weet wat er speelt.
Het profiel
Procedure
Er zullen verschillende gespreksrondes plaatsvinden met gesprekspartners bij Lodiers & Partners en bij onze opdrachtgever. Een persoonlijkheidsvragenlijst (Lumina) maakt onderdeel uit van deze procedure.
Contact
Lodiers & Partners verzorgt de selectieprocedure. Voor meer informatie of je sollicitatie kun je contact opnemen met Maurice Oomens via oomens@lodiersenpartners.nl of via 06 – 23 90 74 46.
Hoofdstraat 252, 3972 LK Driebergen-Rijsenburg
+31 (0)343 44 48 68 | contact@lodiersenpartners.nl