Familiebedrijf met sterke internationale focus
“In 2014 begon ik bij WILA als Director Sales & Marketing”, vertelt Michiel Wensing. “De afgelopen tien jaar is er ontzettend veel veranderd. We zijn een bedrijf met een sterke internationale focus: 95% van wat we produceren gaat naar het buitenland. De markt is gegroeid en we hebben geïnvesteerd in automatisering en uitbreiding van onze capaciteit, ook internationaal. Sinds 2015 hebben we een verkooporganisatie in China, en meer recentelijk is ons Noord-Amerikaanse hoofdkantoor verhuisd naar een nieuwe locatie in Louisville, Kentucky, waar we ook productiefaciliteiten hebben.”
“Voor mij persoonlijk was de stap naar WILA ook om een andere reden bijzonder. WILA is een familiebedrijf dat, toen ik daar kwam, werd geleid door de derde generatie. Voorheen had ik nooit in een familiebedrijf gewerkt en in mijn familie- en kennissenkring hoorde ik wisselende ervaringen over het werken in familiebedrijven. Ik had ruime ervaring met functies in technische bedrijven en het leiden van een verkooporganisatie met internationale markten, maar zeker bij een familiebedrijf is het belangrijk dat er ook een goede klik is met de eigenaar en de directieleden met wie je samenwerkt. Daar kwam bij dat ik iemand ging opvolgen die 40 jaar bij WILA werkte en dus één was met het bedrijf. In het uitgebreide selectieproces bleek al snel dat de chemie tussen de eigenaar en mij uitstekend was. Ook met de andere directieleden was er een klik.”