“Door mijn positieve ervaringen met Lodiers & Partners, heb ik besloten om hen ook voor mijn huidige bedrijf in te zetten. Wij waren namelijk op zoek naar een zwaargewicht als nieuwe salesmanager”, vertelt Erik Koudijs, CEO en mede-eigenaar van Costo Intralogistics. “En zij hebben alle factoren die van belang zijn bij het functioneren van deze persoon, in kaart gebracht.”
“In mijn vorige functie heb ik zelf voor mijn opvolging gezorgd: mijn Commercieel Directeur destijds werd mijn opvolger. Dat betekende dat we een opvolger zochten voor hem. Samen hebben we toen Lodiers & Partners ingeschakeld. De kandidaat waarmee dat bedrijf toen in zee is gegaan, is erg succesvol gebleken. Hij zit er nu al twee jaar en doet het fantastisch. Lodiers & Partners is toen echt grondig te werk gegaan; je kunt wel zeggen dat dat hun modus operandi is.”
“In het voorjaar is bij ons de vraag opgekomen naar een nieuwe Salesmanager. Samen met Lodiers & Partners zijn we aan de gang gegaan met het opstellen van het profiel. Daarnaast hebben zij, om echt goed te bepalen waar deze persoon terecht zou komen, ook de collega’s van de toekomstige nieuwe salesmanager geïnterviewd. Tot slot werd er veel aandacht besteed aan ons bedrijfsprofiel. Wij maken namelijk een product wat soms best lastig is uit te leggen.”
Costo Intralogistics is een groep van bedrijven die zowel de hard- als software voor warehouses maakt. “Stel dat je online iets bestelt, dan gaat ons proces in een warehouse van onze klant vanaf het moment dat jij op enter hebt gedrukt, lopen”, vertelt Erik. “Onze klant krijgt via ons systeem jouw order binnen voor zijn warehouse. Alles wat daar gebeurt, maken wij. Dus zowel het geautomatiseerde palletopslagsysteem als het gehele orderpick- en sorteerproces inclusief het verpakkingsproces om jouw pakket uiteindelijk op de juiste wijze naar jouw adres verstuurd te krijgen. Wij leveren niet alleen alle hardware, maar ook alle benodigde software. Eigenlijk van pallet naar individuele order en dat zo snel en zo geautomatiseerd mogelijk.”
“Onze klanten zijn grote logistieke dienstverleners, productiebedrijven en retailers in 10 landen binnen West-Europa. Voor retailer Smyths Toys, die in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland Toys "Я" Us heeft overgenomen, bouwen we momenteel in Ierland en Zuid-Duitsland twee volledig nieuwe warehouses, meer dan 140.000m2 bij elkaar. Deze staan vol met onze apparatuur en software om hen te voorzien van de juiste afhandeling van de speelgoedstroom naar hun winkels én naar hun internetklanten.”
Lees meer over de machine-en apparatenbouw“Lodiers & Partners heeft uiteindelijk vier kandidaten aan ons voorgesteld. Drie daarvan pasten eigenlijk op papier precies in het plaatje”, vertelt Erik. “We zijn daarom ook met alle drie het gesprek aangegaan en we wilden zelfs twee van de drie een baan aanbieden. Uiteindelijk hebben we één kandidaat een aanbod gedaan en hij is inmiddels bij ons gestart. Hij wilde graag samen met ons aan het werk gaan. Daarmee past hij binnen ons bedrijf. Wij willen niet alleen blije klanten, maar ook blije werknemers die graag bij ons willen werken. We willen vooral met de organisatie duurzaam zijn: één cultuur, één visie en missie, herkenbaarheid en één bepaalde manier van werken. De nieuwe salesmanager onderschrijft dit, dat is de match.”
“Costo Intralogistics is als organisatie de afgelopen 2,5 jaar flink gegroeid, eigenlijk verdubbeld, zowel in omzet als werknemers. Aankomende jaren is een dergelijke snelle groei niet een doelstelling op zich. Uiteindelijk is het belangrijk om als een duurzaam georiënteerd bedrijf ons te richten op de lange termijn met gepaste degelijke groei.”
Hoofdstraat 252, 3972 LK Driebergen-Rijsenburg
+31 (0)343 44 48 68 | contact@lodiersenpartners.nl