Organisatie
Toyota Material Handling is wereldleider op het gebied van intern transport met in totaal circa 74.800 medewerkers. Toyota Material Handling Nederland heeft haar vestiging in Ede (Gld), telt circa 450 medewerkers en heeft een jaaromzet van € 170 miljoen. Met het topmerk Toyota voor vorkheftrucks en magazijntrucks, is de organisatie wereldwijd marktleider en ook in Nederland en vervult ze een voortrekkersrol op het gebied van intern transport. Naast het manuele truck programma levert Toyota Material Handling Nederland ook volautomatische opslagsystemen en orderpick oplossingen. Aanvullend heeft de organisatie een uitgebreid aanbod op maat gemaakte bedrijfsoplossingen, denk hierbij aan een fleetmanagement systeem, rijopleidingen, maatwerk oplossingen voor lange of korte termijn huurtrucks.
Functie
In deze dynamische functie ben je erop gericht de klant succesvol te maken via de Toyota Material Handling producten en services. Je zorgt voor een optimale klantervaring en je bent eindverantwoordelijk voor de klanttevredenheid en hiermee het genereren van (nieuwe) omzet. Dit vraagt een hoge mate van betrokkenheid bij jouw klanten en begrip van de ‘levensfases’ waar zij zich in bevinden.
Je bouwt aan langdurige relaties met de gehele klant DMU en levert cruciale meerwaarde. Je adviseert op het gebied van Total Cost of Ownership en anticipeert op mogelijke kansen en uitdagingen. Je richt je zowel op verhuur en verkoop van units als op het leveren van service. Je wordt hierin ondersteund door de Toyota organisatie en er is veel mogelijk om zaken te realiseren. Je hebt een spilfunctie binnen de organisatie. Jij voert de regie en geeft indirect leiding aan de Key Account teams, bestaande uit een Customer Services Manager, Commercieel Assistent Sales, eventueel een Huur Adviseur, een Product Specialist en een Financieel Specialist. Gedurende tenders zal je sturing geven aan het tenderteam dat project specifiek en in onderling overleg wordt samengesteld.
Kerntaken
Het profiel
Om succesvol te kunnen zijn in deze functie beschik je over een afgeronde opleiding op hbo niveau en heb je minimaal tien jaar relevante werkervaring in bij voorkeur de kapitaalgoederenbranche en/of de logistiek. Je hebt goede kennis van logistieke dienstverlening en TCO. Je hebt ervaring met lange verkooptrajecten middels tenders.
Lodiers & Partners verzorgt de selectieprocedure. Voor meer informatie of je sollicitatie kun je contact opnemen met Margreet van Haasteren via 06 – 23 90 58 91 of via vanhaasteren@lodiersenpartners.nl
Hoofdstraat 252, 3972 LK Driebergen-Rijsenburg
+31 (0)343 44 48 68 | contact@lodiersenpartners.nl