Open posities
180506_2630_sc_coa

Vervuld
General Manager Amsterdam
C. Steinweg Group

05-12-2022 - C. Steinweg Group | Amsterdam | General Manager Amsterdam |

General Manager Amsterdam

Onze opdrachtgever Steinweg Group is een internationale, logistieke dienstverlener en gespecialiseerd in de op- en overslag tot transport van goederen, en van stuwadoorswerk tot het bewerken en verpakken van goederen. De organisatie kent een lange historie en viert dit jaar haar 175-jarig bestaan. Vandaag de dag is Steinweg Group wereldwijd actief in ruim 50 landen met 130 locaties en zo’n 5.500 medewerkers, waarvan circa 1.000 in Nederland. Het hoofdkantoor van Steinweg Group is gevestigd in Rotterdam, waar zich meerdere locaties bevinden. In Nederland heeft de organisatie verder nog locaties in Amsterdam en Moerdijk. Steinweg Group beschikt in Amsterdam over 2 locaties die zich richten op de op- en overslag van cacao voor klanten binnen Europa.  
 
De organisatiestructuur is gevormd door de goederen die worden behandeld en is opgesplitst in 5 divisies:
1. Base Metals (o.a. aluminium, nikkel, koper)
2. Ferroalloys & Minor Metals (o.a. ferrochroom, ferrolithium)
3. Chemie en Plastic
4. Soft Commodities (o.a. cacao, cocos, thee)
5. Stevedoring 

De functie  
Als General Manager Amsterdam bent u P&L en eindverantwoordelijk voor de twee locaties in Amsterdam. U maakt deel uit van het Management Team van Steinweg Group Nederland en rapporteert u rechtstreeks aan de CEO met een functionele rapportagelijn naar de COO. Het team in Amsterdam bestaat uit ongeveer 72 personen waarvan het overgrote deel in de operatie. U geeft direct leiding aan 14 collega’s: een Terminal Manager, een Sales Manager Cacao en het team van Expediteurs en de Backoffice (12 fte). De locatie beschikt tevens over een medewerker Quality die functioneel aan u rapporteert.
U bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en tot stand brengen van een goed renderende, duurzame en stabiele organisatie, zowel op kantoor als binnen de operatie. 
Als General Manager Amsterdam heeft u een belangrijke rol op het gebied van changemanagement en een aantal grote projecten die daaraan gekoppeld zijn. Medio 2023 zal er een nieuwe wereldwijde ERP (SAP)- implementatie plaatsvinden om de processen binnen de divisies van Steinweg Group verder te automatiseren en te standaardiseren en het streven naar customer excellence. Daarnaast wordt er gewerkt aan een consolidatieplan waarbij de 2 locaties in Amsterdam samen te voegen naar 1 grote moderne terminal. 

Het profiel  
•    Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in de richting logistiek, supply chain management of bedrijfskunde;
•    U heeft minimaal 10 jaar relevante werkervaring met logistieke processen, waarvan minimaal 5 jaar in het zelfstandig aansturen van een bedrijfsonderdeel;
•    U heeft een sterk strategisch inzicht; u bent in staat om operatie strategieën te vertalen naar actieplannen tot en met de executie;  
•    U heeft ervaring in een internationaal actieve organisatie;  
•    Ervaring/affiniteit in een food/ (soft) commodities gerelateerd bedrijf is een pre;
•    U kunt uitstekend samenwerken met alle geledingen in een organisatie en biedt hun de helpende hand;
•    U bent klant- en resultaatgericht, sturend en coöperatief;  
•    Overige competenties van u zijn: doelbewust, gestructureerd, resoluut en logisch; 
•    Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, kennis van de Duitse taal is een grote pré; 
•    U bent in staat een netwerk van diverse partners op te bouwen en te onderhouden.  
 
Procedure  
Heeft u interesse of heeft u vragen? Neem dan contact op met Maurice Oomens via oomens@lodiersenpartners.nl of 06-23907446.  


 
 

Lodiers-en-partners-personeel-maurice-oomens
Interesse of vragen? U kunt contact opnemen met Maurice Oomens via e-mail of telefoon.

Hoofdstraat 252, 3972 LK Driebergen-Rijsenburg
+31 (0)343 44 48 68 | contact@lodiersenpartners.nl

linkedin Ontwikkelingen volgen?
© 2024 Lodiers & Partners Privacy Policy Algemene Voorwaarden