Open posities
Lodiers_Sonneveld_afbeelding

Vervuld
Supply Chain Manager
Sonneveld Group BV

05-07-2024 - Sonneveld Group BV | PAPENDRECHT | Supply Chain Manager |

De organisatie
Onze opdrachtgever Sonneveld Group is een wereldwijd actieve producent van bakkerijgrondstoffen (broodverbetermiddelen, broodmixen, lossingsmiddelen, spijs/marsepein, banketmixen, enzymconcentraten) en is business partner voor de bakkende ondernemer, zowel ambachtelijk als industrieel. Sonneveld Group is van oorsprong een familiebedrijf en maakt sinds 2010 onderdeel uit van het Noorse beursgenoteerde Orkla.

Sonneveld Group telt ruim 240 medewerkers en heeft een jaarlijkse omzet van ongeveer  € 120 miljoen. Het hoofdkantoor, de productielocatie en het European Bakery Innovation Centre (EBIC) zijn gevestigd in Papendrecht. Daarnaast heeft Sonneveld productielocaties in Waddinxveen en Duiven en één centraal magazijn in Sliedrecht. Sonneveld speelt een belangrijke rol in de sterk veranderende voedselketen en moet vanuit die rol snel kunnen anticiperen op het onverwachte. Dit betekent dat Sonneveld een bedrijf is in transitie, waarbij duurzaamheid, digitalisering en innovatie leidende factoren zijn om de ambities waar te maken.

Voor Sonneveld zijn wij op zoek naar een Supply Chain Manager die verantwoordelijk is voor het aansturen van de operationele keten zodat de leverbetrouwbaarheid van Sonneveld tegen zo laag mogelijke kosten wordt gerealiseerd.

Doel van de functie
De Supply Chain Manager is verantwoordelijk voor het opstellen van de Supply Chain Strategie en het inrichten en optimaliseren van de afdeling. De Supply Chain Manager kijkt over de afdelingen heen, van inkoop tot en met verkoop en kent èn weegt daarbij de belangen van alle afdelingen. Daarnaast bereidt de Supply Chain Manager de planmatige besluitvorming via het S&OP proces zorgvuldig voor en is hij/zij verantwoordelijk voor het contracteren en aansturen van externe partijen binnen de logistiek (3PL warehouse) voor heel Sonneveld NL én voor de externe partijen die in opdracht van Sonneveld produceren.
Speerpunt hierbij is ten eerste het continu verbeteren van mensen, systemen, klantbeleving en het supply chain proces. 

De functie
De Supply Chain Manager rapporteert aan de Director Operations en vormt samen met Plant Managers, Continious Improvement Manager en QESH Manager het Operationeel Management Team. Je geeft direct leiding aan de Customer Service Teamleader (locatie Papendrecht) en de Planningsafdeling (4 FTE, verdeeld over drie locaties). Het Customer Service Team, waar je indirect leiding aan geeft, bestaat uit 6 FTE. 

De Supply Chain Manager is verantwoordelijk voor het leiding geven, coachen en verder ontwikkelen van de afdeling Supply Chain voor Sonneveld. Als manager geef je het voorbeeld voor het team waardoor en waarmee je eigenaarschap, betrokkenheid en samenwerking stimuleert. 

Je bent tevens verantwoordelijk voor het (laten) plannen, coördineren en monitoren van de operationele keten, van de leverancier tot aan de klant; het realiseren van de juiste OTIF tegen de laagste kosten.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor (het voorbereiden van) Make/Buy beslissingen en het contracteren en aansturen van externe dienstverleners op het gebied van opslag en transport van eindproducten en externe dienstverleners die voor Sonneveld produceren. Ook ben je verantwoordelijk voor het (laten) administreren van ERP (Microsoft Dynamics 365) masterdata

Je initieert en begeleidt procesverbeteringen met het uitgangspunt ‘elke dag een beetje beter’ (Continous Improvement) ten einde een hogere efficiency, lagere complexiteit, kortere doorlooptijden en lagere kosten te bewerkstelligen. Met jouw behoefte om altijd te verbeteren en optimaliseren leg je de verbinding tussen een logistieke omgeving en Sales & Operations en heb je direct impact op de efficiëntie en snelheid.

Het profiel 
Je bent een ‘handson’ leidinggevende, die gericht is op resultaat, verbinding en samenwerking, zowel binnen je team als tussen de afdelingen. Je staat voor en naast je mensen en bij jou geldt dat afspraak ook echt afspraak is en daar mag men je ook altijd aan houden. Jouw consequente en coachende manier van werken zorgt voor transparantie en duidelijkheid: men weet wat men aan jou heeft. 
Je weet mensen over diverse afdelingen heen te verbinden en in beweging te krijgen. Je bent communicatief vaardig en in staat om op verschillende niveaus de juiste verbinding te maken.  
Je bent financieel bewust en kan beslissingen vertalen naar financiële consequenties.

Tevens heb je:

  • wo werk- en denkniveau in technische- of bedrijfskundige richting. Major in Supply Chain Management en/of een specifieke Supply Chain opleiding (APICS is een pré);
  • minimaal vijf jaar leidinggevende ervaring binnen de Supply Chain van een bedrijf in de maakindustrie;
  • ervaring met het aansturen van externe dienstverleners (logistiek, productie);
  • ervaring met het aansturen van Customer Service;
  • ervaring met (het leiden van) het Sales & Operations Planning proces;
  • aantoonbaar succesvol in het realiseren van doelstellingen op het gebied van voorraadbeheer en leverbetrouwbaarheid;
  • ervaring met het succesvol leiden van projecten en/of programma’s, op het gebied van bijvoorbeeld bedrijfsprocessen en/of ICT;
  • goede beheersing van de Nederlandse- en Engelse taal.


Procedure
Er zijn verschillende gespreksrondes met gesprekspartners bij Lodiers & Partners en bij Sonneveld. Een persoonlijkheidsvragenlijst (Lumina) maakt onderdeel uit van deze procedure. 

Contact
Voor meer informatie of je sollicitatie kun je contact opnemen met Mirjam Jager via  06 - 15 86 08 72 of jager@lodiersenpartners.nl.

Lodiers_Mirjam-Jager-website
Interesse of vragen? U kunt contact opnemen met Mirjam Jager via e-mail of telefoon.

Hoofdstraat 252, 3972 LK Driebergen-Rijsenburg
+31 (0)343 44 48 68 | contact@lodiersenpartners.nl

linkedin Ontwikkelingen volgen?
© 2024 Lodiers & Partners Privacy Policy Algemene Voorwaarden Cookieverklaring
FD Gazellen 2024