Open posities
323-2021-Verkade-Arthur-Dresen-001

Koninklijke Verkade:
een sterk merk dat voortdurend innoveert

Arthur Dresen - Supply Chain Director Europe pladis Global

Hollandser kan bijna niet, want wie is niet grootgebracht met de koekjes en chocolade van Verkade? Het merk bestaat 135 jaar en is onderdeel van pladis, een familiebedrijf met drie kernmerken: Ulker, het toonaangevende koekjes- en zoetwarenmerk in Turkije en het Midden-Oosten; McVitie's, een toonaangevend koekjesmerk in het VK en Europa en GODIVA, een toonaangevend premium chocolademerk. Daarnaast zijn er regionale merken, waaronder Verkade en BN.

323-2021-Verkade-Arthur-Dresen-004

Arthur Dresen: “Binnen de pladis groep geloven we in sterke lokale merken. Onze producten betekenen iets voor de mensen, worden gewaardeerd. Opmerkelijk is dat we tijdens de lockdown een hang zagen naar de klassiekers, zoals onze San Francisco’s en het Maria biscuitje. Dat ging hand-in-hand met een afname van de omzet in Sultana’s, wat meer een ‘on the go’ product is en bijvoorbeeld meegenomen wordt naar school. Het portfolio kende dus een verschuiving, waardoor de gevolgen van de Covid-crisis enigszins gedempt zijn.”

323-2021-Verkade-Arthur-Dresen-008

Innovatie en efficiëntie

Voortdurend wordt ingezet op innovatie en efficiëntie. “We zijn een productiebedrijf en zullen in onze productiefaciliteiten steeds kijken naar verbeteringen in efficiency. Dat gaat vaak samen met productontwikkeling. In onze fabrieken in Zaandam en bijvoorbeeld Frankrijk bezien we daarom de gehele supply chain van receptuur tot en met de verpakking. Zo zijn ook een aantal nieuwe producten ontstaan, zoals Verkade Meesterbaksels en Verkade Mini’s.”

323-2021-Verkade-Arthur-Dresen-006
323-2021-Verkade-Arthur-Dresen-007

Trots op Verkade

Zoals Verkade met de consument vergroeid is, zo zijn de werknemers verbonden met Verkade. “Verkade heeft nog steeds de cultuur van het aloude familiebedrijf. Daarom past het ook bij pladis, niet beursgenoteerd maar een multinational met familietrekjes. Je ziet het ook aan onze mensen. Velen zijn al lang in dienst van het bedrijf en zijn trots op de Verkade-familie, trots op ons portfolio. Wanneer we op zoek gaan naar nieuwe medewerkers, dan is het heel cruciaal dat deze passen binnen de cultuur.

In die zoektocht hebben we een keuze gemaakt voor Lodiers & Partners. Ik kende Robert Lodiers al een tijdje en de basis voor ons contact werd gevormd door plezierige gesprekken over hoe we de wereld zien. Lodiers & Partners is een bureau dat altijd belangstelling toont, ook als je niets nodig hebt. Het gaat niet alleen om halen maar ook om brengen. Toen wij geconfronteerd werden met het plotselinge vertrek van een productiemanager in Zaandam hebben we Lodiers & Partners ingeschakeld. Zij zorgden nog diezelfde dag voor een aantal interim-kandidaten.

Kandidaten die direct inzetbaar waren en pasten in de cultuur van het bedrijf. Uiteindelijk is degene die we hebben gekozen nog steeds in dienst, zij het op een andere functie. Wij kregen zo de tijd om de functie op de juiste manier van binnenuit in te vullen.”

“Omdat het contact al goed was en Robert de cultuur van het bedrijf kent, kon hij snel schakelen. Snel en zorgvuldig een interim-oplossing realiseren, daar zijn we zeer mee geholpen.”

Lodiers-en-parnters-personeel-helen-schults
Bent u op zoek naar de juiste persoon voor een vacante positie in uw bedrijf? Of bent u op zoek naar een uitdagende baan in de sector Food?

Hoofdstraat 252, 3972 LK Driebergen-Rijsenburg
+31 (0)343 44 48 68 | contact@lodiersenpartners.nl

linkedin Ontwikkelingen volgen?
© 2024 Lodiers & Partners Privacy Policy Algemene Voorwaarden